Martynas Pilkis
2012-05-23

Kas kankina studentus? Žinoma, jie patys.

Mielas vargšiukas šunytis po sunkia mokslų našta:

Panašiai per sesijas atrodo dauguma studentų.

Visos tos paraudusios akys, inkštimas dėl tūnojimo mūruose per nuostabaus oro dienas, akademinis azartas kraujyje, mąstant, ar suspėsi parašyti darbą iki termino. Na, ir t.t.

Galima būtų jų gailėti, jeigu nežinotum, koks atsainus požiūris į studijas vyrauja tarp tų „vargšiukais šunyčiais“ per sesijas tampančių žmonių.

Netyčia į rankas pakliuvo toks mokslinis straipsnis apie Lietuvos studentiją: „Studentų mokymosi Lietuvos universitetuose pobūdis“.

Tiesiog būtina pacituoti kelias ištraukas iš išvadų (tik jas ir skaičiau):

„[..] didžiausia studentams iškylanti problema, trukdanti sėkmingoms studijoms, yra nemokėjimas tinkamai paskirstyti savo laiko: šį sunkumą, kaip didžiausią trukdį studijų pradžioje, nurodė respondentai iš penkių universitetų. Stebėtina, tačiau studijų procese šios problemos dažnai taip ir nepavyksta išspręsti – priešingai, daugeliui respondentų studijuojant ji tampa dar aktualesnė, taip teigia visų septynių universitetų, kuriuose vykdyta apklausa, studentai.

Komentaras: disciplina yra gebėjimas pasirinkti tarp to, ko nori dabar, ir to, ko nori labiausiai. Pagrinde, deja (ar laimei?), ji ateina iš šeimos, mokykloje, o tuo labiau universitete tai ugdančių žmonių yra vienetai.

[..]didžiajai daliai informantų [studentų] priimtiniausia, kai dėstytojai užsiėmimų metu pateikia visą studijų medžiagą, kai galima studijuoti iš konspektų, pateikčių rinkinių, prisimenant klausytas paskaitas. Mažiausiai studentai mėgsta patys ieškoti informacijos ir studijuoti literatūrą savarankiškai.

Prioritetą studentai teikia tokiems atsiskaitymams, kai galima pateikti glaustus atsakymus į išsamius klausimus arba raštu spręsti įvairaus pobūdžio testus. Respondentams mažiausiai priimtinos kūrybinio pobūdžio užduotys ir atsiskaitymai žodžiu.

Komentaras: manau, didžiajai daliai studentų priimtiniausia, kad dėstytojai atsiunčia atsakymus į egzamino klausimus trys dienos iki egzamino. Taip jau yra, kad dažnai žmogus „mažiausiai mėgsta“ tokius dalykus ir sprendimus, būtent kurių jam labiausiai ir reikia.

Dėstytojai neturi būti laikomi atsakingais už į prastą išsilavinimą vedančių studentų įgeidžių tenkinimą.

[..] visuose universitetuose egzistuoja nusirašinėjimo problema: daugiau kaip pusė apklaustųjų pripažįsta, kad dažniau ar rečiau, bet akademinio atsiskaitymo metu nėra sąžiningi – nusirašinėja

Komentaras: Kas laukia sistemos, kurioje niekšybė tampa norma? Apverktina būklė.

***

Kas gali pakeisti situaciją?

  • Radikalus studentų skaičiaus sumažinimas.
  • Studijų apmokestinimas ir kitokie būdai didinti studentų atsakomybę prieš save ir visuomenę.
  • Disciplinos ugdymas.
  • Nusirašinėtojų efektyvus diskriminavimas (sparti medžioklė ir šalinimas iš universitetų).

***

Straipsnio autorės: Aušrinė Zulumskytė, Lina Galminaitė.

-
nuotrauka su šuniuku priklauso betta design
5 – paspausk ir pagirk!

Kiti įrašai panašia tema:

Komentarai ( 7 )

  1. Komentaras dėl “Kas gali pakeisti situaciją?”. Jeigu būtų padarytos tik šios priemonės, didžioji dalis specialybių išnyktų iš universitetų, nes nebesurinktų žmonių. Liktų tik medikai, teisininkai ir panašios specialybės, kur diplomas yra privalomas.

    Šiuo metu aukštasis mokslas yra devalvuotas iki kritinės ribos. Diplomo vertė apylygė nuliui. Tą puikiai iliustruoja prieš porą metų VU absolvento sudegintas diplomas, jų įteikimo ceremonijoje. Tą patvirtina ir negailestinga statistika.

    Mano nuomone, situaciją reikėtų keisti nuo viršaus, ne nuo apačios. Aukštasis mokslas turi teikti naudą. Diplomas privalo būti vertingas. Kai taip bus, visos Jūsų išvardintos problemos savaime išsispręs. Taigi atsigręžti čia reikėtų į studijų kokybę, visomis prasmėmis.

    PS. Radikaliai mažinant studentų skaičių, lygiai taip pat reikėtų radikaliai mažinti dėstytojų skaičių.

  2. Gana dangstyti tuos šunyčius! Reikalauju nutraukti paslapties skraistę ir iškelti straipsnyje minimus niekadėjus aikštėn. Prašau išvardinti juos pavardėm.

  3. Fwd: iš esmės sutinku. Tik gal keistas teiginys, kad „situaciją reikėtų keisti nuo viršaus, ne nuo apačios“. Eilinis studentas niekaip nepakeis viršūnių, vienintelis dalykas, ką jis gali pakeisti – savo gyvenimą, savo elgesį. Jeigu priims, kad situaciją reik keist nuo viršaus, o jis pats – neatsakingas, tai ir visi toliau lieka baloje.

    Pauliau, įtariu, kad esi piktas, nes dar negavai bulvių už šimtąjį komentarą. Bus. Beje, pamažu artėja ir prizo už dušimtąjį komentarą paskyrimas.

  4. taip taip taip! Prastai mokausi ir galiu paliudyti, kad tam sukurtos patogios sąlygos. Sugalvoja kartais dėstytojai pabarti dėl menko žingeidumo, bet pažymiai tam neatliepia. Ar universitetui gali būti naudinga, kad studentai turėtų gana gerus pažymius, nepaisant jų mokymosi? Nes mokykloj būdavo aišku, kad tai reikalinga reitingams kelti.

    Ir dar, žiauriai tesinga, kad studentai nejaučia atsakomybės prieš save ir visuomenę. Ir dėl to patys nuvertina savo mokslą, nepagalvoja, kam jis gali būti reikalingas. Kažkur girdėjau (ir tikiuosi, girdėjau teisybę), kad Petras I statydamas Sankt Peterburgą kvietė architektūros studentus įgyvendinti savo baigiamuosius projektus. Gal ir dabar būtų pravartu, jei visokie bakalaurantai, kad ir ne į plačiąją visuomenę, tai bent į mokslinę auditoriją turėtų prabilti. Gal savo darbelius, kad ir mažyčius, bet rimtesnius gamintų.

    Arba ne. Tegu pasiklauso šio bei to gero universitetuose ir keliauja laimingo bei truputį mąstančio darbininko keliais.

  5. “Tarp suaugusių žmonių yra daugiau mokytų galvų, negu tvirtų asmenybių.” (T.Totas)

    Jau seniai nešiojuosi mintį, kad universitetams trūksta jaunimu susidomėjusių asmenybių. Ko tikėtis iš tokių, kurie tik dirba savo darbą, o dar ir popierizmo jiems krūvos… ir atlygis ne koks :)

    Pats karštai pasisakau už studentų skaičiaus mažinimą. Net apmokestinant studijas (tik reikėtų numatyti lankstesnę sistemą ir stipendijas gabiesiems, kurie būna dažnai iš neturtingų šeimų). Tiesa, revoliucija iš apačios visiškai įmanoma. Reikia pačiam studijuoti ir skatinti tam savo aplinkos žmones.

Leave a Reply to Paulius Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *