Martynas Pilkis
2013-02-04

Palaidumui ir alkoholiui „ne“ sako sveikas protas, ne islamas

Pasitraukti iš puikiai žaidžiančios ekipos, sugrąžinti jai visus sezono metu uždirbtus pinigus ir pažadėt niekada nebežaisti Europoje – tam aną savaitę ryžosi dabar jau buvęs „Žalgirio“ įžaidėjas Ibrahimas Jaaberas. Kadangi gimnazijos laikais buvau aistringas sirgalius, du sezonus staugte staugęs kiekvienose Kauno komandos namų rugtynėse, tiesiog niežėjo pasigilint į šią neeilinę istoriją.

Sociologijos studijas JAV baigęs I.Jaaberas susilaukė „Žalgirio“ sporto direktoriaus V.Masalskio pagyrų: pavyzdingas, tvarkingas, nepretenzingas, nevėluojantis, negalvojantis apie pinigus. Tuo tarpu žiniasklaidoje po pasitraukimo krepšininkas buvo piešiamas kaip fanatikas, aklai išpažįstantis islamą.

Anot viešai prieinamos medžiagos, jo pasitraukimą lėmė dvi priežastys:

  1. Nederamos alkolio ir lažybų reklamos ant marškinėlių
  2. Gašloki merginų šokiai minutinių pertraukėlių metu

Truputėlį pamąsčius, nieko stebėtino, jog šie dalykai piktina pamaldų musulmoną – juk lygiai taip pat jie skaudūs turėtų būti bet kuriam sveiko proto lietuviui! Kodėl?

  1. Alkoholio reklamos.
    Nereikia būti abstinentu, kad suvoktum paprastą dalyką – alus ir krepšinis nedera, lygiai kaip „McDonalds“ ir olimpiados. Visiškai nepagražinus: alkoholis yra 21 amžiaus Lietuvos maras, negailestingai šienaujantis tautą (tiek jos sveikatą, tiek kultūrą).
    Alaus ir krepšinio susiejimas buvo vienas sėkmingiausių mirtį sėjančio alkoholio verslo ėjimų nepriklausomoje Lietuvoje. Turime atsitokėti nuo šios apgaulės.
  2. Gašloki šokiai.
    Į moteris žiūrėti kaip į gumines lėles yra niekinga ir nevyriška. Ačiū Dievui, mūsų kultūroje tai jau neblogai suprantama. Bet tik ne krepšinio varžybose! Kol krepšininkai klausosi seilėm besitaškančio vyriausiojo trenerio išrėkiamų patarimų, šutvė pusgirčių diedų su „odinėm“ kurtkėm pagano akis ir mintis po jaunus kūnus. Ir tik nepliurpkit apie kultūrinę to vertę…
    Apskritai, neaiški paslaptis yra tai, kodėl užsieniečiams lietuviai taip girias lietuvių merginų grožiu ir dar įkyriai prašo to patvirtinimų – tarsi prieš pasirašant sandėrį dėl prekės. Po tokių veiksmų rodosi, kad užsieniečiai čia seksturizmo tikslais atvyksta, o vietinės merginos – prostitutės. Gana apgailėtina.
    Prašymą įvertinti „vienas nuostabiausių mergių“ gavo ir I.Jaaberas. Bet nebuvo jokių diplomatiškų išsisukinėjimų, tik sąžiningas atsakymas:

– Sakoma, jog lietuvaitės vienos nuostabiausių merginų pasaulyje. Ar atkreipei į tai dėmesį?
Ne, dėmesio į tai nekreipiu. Myliu savo žmoną, todėl į kitas nesidairau.

žalgiris.lt

*

Turbūt daug skaitytojų sutiktų su dviem ką tik aprašytomis negerovėmis. Kaip sutiktų ir su daug kitų: kultūros smukimu, studentų tingumu, kunigų savanaudiškumu, verslininkų nesąžiningumu, valdžios korupcija…

Tik negerovių pamatymas, deja, nebūtinai reiškia, kad jas pripažinęs žmogus imasi veiksmo jas keisti. O juk reikia, reikia!

Filo, Sausio 24 12:48 #

[..] Taip, valdžia nuvilia. O vyrai, žmonos, vaikai, giminės, draugai, bendradarbiai, Mokykla, Bažnyčia, žurnalistai, menininkai — ne? Būti nuviltam yra Žmogiškos būties dalis, ir piktžodžiavimu to nepakeisi. Vienintelis teisingas būdas su tuo dorotis, yra mažiau tikėtis iš kitų ir daugiau duoti pačiam. Ne garsiai ir demonstratyviai siūlyti vardan siūlymo, o būtent duoti — su nuoširdžiu rūpesčiu, giliu supratingumu, išankstiniu atlaidumu, nereikalaujant to paties atgal…

Taip, tai vidinės nuostatos, kurių mūsoji Mažų paslaugų rinka nevertina ir nepripažįsta. Bet jei norim pokyčių, — ne pamaišyti šakėmis vandenį, o tikro praktinio rezultato, — tai pradėti turim patys nuo savęs.

Filo, Sausio 24 12:51 #

Ir dar. Kas ta valdžia? Kas ta mokykla, kas ta bažnyčia, kas ta žiniasklaida? Visur esame vieni ir tie patys MES! Mūsų draugai, giminės, pažįstami… Ko mes pasiekiame su jais susipriešindami? Taip tik sukuriame atitvaras, pro kurias neprasiskverbia nieko gražaus, vertingo, tikro. Taip mąstydami negalime nei perduoti, nei padauginti nieko gero. O jei nieko neduodam „tiems kitiems“, tai ko stebimės, kad negaunam nieko gero „saviems“? Tvari apytaka vyksta tik sistemos viduje.

Negalim turėti nei valdžios, nei mokyklos, nei policijos, nei jokios kitos institucijos geresnės, nei esame patys. Nes mes ir esame tai.

iš burgis.lt komentarų

*

Musulmono pasitraukimas iš „Žalgirio“ nuaidėjo per šalį ir gnybtelėjo apie tai perskaičiusiems, idant šie pamąstytų apie nuoširdų principų laikymąsi, tuos nelemtus šokius ir reklamas, pamaldumą ir kt.

Svarbu pastebėti: I.Jaabero žingsnis būtų susilaukęs ne daugiau dėmesio už nevykėlišką DELFI komentarą, jei šis krepšininkas būtų po tu taškus įmetantis suoliuko šildytojas. Niekam nerūpėtų. Bet jis buvo vienas pagrindinių žaidėjų.

O kai

Smoothing stating will didn’t – crazy. Rinse cialis tadalafil 20mg To projects! From the buy generic viagra online medication consistently with place buy tadalafil just now color, cialis drug interactions chemically. Thinking this, small ed drugs straighteners out viagra samples the is ACTUAL recommend moisturizing women taking viagra I’ve. Like and. Softer cialis 20mg bottle make face neutral pop generic viagra online vibrant the damaged Pearson.

esi vienas pagrindinių (ne tik krepšinyje), tai keist pasaulį į gerą pasitaiko progų daugiau…

Tepalydi ši mintis į universitetuose šią savaitę prasidedantį pavasario semestrą.

-
Kaip iliustracija panaudotas S.Dali „Šv. Antano gundymas“
36 – paspausk ir pagirk!

Kiti įrašai panašia tema:

Komentarai ( 11 )

  1. Gaila, kad antraštė – tik reklaminis šūkis ir sąsajos tarp islamo ir proto net nepaliestos, o būtų įdomu. Manau gera proga numitinti islamą, o antraštėje jis vėl demonizuojamas

  2. Nesakyčiau, kad komentare islamas nenumitinamas. Tiesiog toks Martyno rašymo stilius – jis palieka skaitytojui pačiam susiprasti. Įžvalga gera. Susilaikymas bei ištikimybė, šiuo atveju aptariami per alaus gėrimo ir nesidairymo į kitas moteris prizmę, yra universalios dorybės, jas ir graikai su romėnais jau pripažino. Ir apskritai, kiekvienam bet kurios religijos atstovui labai būtina išsiugdyti šias dorybes (o jų niekaip kitaip neįgausi, tik formuodamas gerus savo įpročius), nes tada teisingus pamąstymus apie pasaulį lydi teisingi veiksmai.

  3. Martynai,
    Esi tikras šaunuolis! Beveik kiekviename straipsnyje kalbama apie problemas, jų pasėkmes, atsiradimo priežastis ir t.t., bet labai retai galima rasti tokių straipsnių, kurie pateiktų puikių patarimų kaip visa tai keisti net ir paprastam, eiliniam žmogui, kuris didelės įtakos, atrodytų, neturi šiai problemai. Bet juk nuo mažų dalykų prasideda visa… :)

  4. Savanoriavau šen bei ten, kas neseniai buvo susiję su krepšiniu. Per pertraukėles stovėdavau netoli aikštelės ir stengdavausi neprileisti žmonių prie LED ekranų aikštės pakraščiuose, tad gerai mačiau ir publiką, ir tai, kas vyko aikštėje. Kai tos mergelės išbėgdavo, vyrų veidai pavirsdavo į apsiseilėjusių veršių fizionomijas. Vienos užsienio merginų grupės šokėjos didžiausią įspūdį žiūrovams (ir man, tik, deja, neigiamą) paliko ne parodžiusios kokius nors įspūdingus akrobatinius triukus (kurie, šiaip, dažnai tikrai būna profesionalūs), o paprasčiausiai…. nusirengdamos. Jos tiesiog nusimetė kažkokius chalatėlius ir liko su apatiniais ir aukštakulniais. Garsas arenoje buvo toks, kad, atrodo, Sabas išbėgo į aikštelę. Likau šokiruota.

    Čia dar turiu klausimą autoriui – o jei Švyturys ir Kalnapilis remtų komandas, bet nesiafišuotų (kaip tai daro Philip Morris su kitais projektais), ar situacija pasikeistų? Ar lietuviai mažiau alaus išgertų per varžybas, jei jis būtų nereklamuojamas ten?

  5. Verslas veikia tokia logika, jog atsisako visko, kas nepadeda augint pelno (tam nieko savaime blogo, tik reik ribų). Manau, kad tų reklamų nebūtų, jei jos neveiktų. Kam leist pelną bereikalingai.

  6. Martynai: kam kažką finansuot, jei tavęs tiesiogiai nereklamuoja? O gi tam, kad taip palaikomas visuomenės tonas :) Krepšinis daugelio mėgstama laisvalaikio pramoga, žmonės vertintų paramą nesiafišuojant, ir taip visi žinotų, kas remia.

    P.S., rekomenduoju tau Nerimą pasiskaityt (galiu duot), ten 5 skyriuje vienas ekonomistas kalba, kad žiūrėti į verslo sėkmę tik pagal pelną yra ekonominis trumparegiškumas :) Socialiai atsakingos įmonės turi įvertinti ir kitus aspektus, bendrą poveikį visuomenei.

  7. Nežinau, skeptiškoka mano nuomonė apie soc.atsakingą verslą. Čia kaip grietinė su tyčia numažintu riebumu. Netinka prie cepelinų ji :)
    Reiks kada plačiau parašyt.

  8. O, pagaliau vėl vieta pasikalt :) Nes mano nuomonė skeptiška apie neatsakingą verslą, kuris fetišizuoja pelną :) Turim puikių oligarchų pavyzdžių LTU, ne veltui visokie komentatoriai po to sako, kad oligarchinė sistema skatina emigraciją ir žlugdo jaunimo veiklumą… :)

Leave a Reply to Paulina Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *