Martynas Pilkis
2013-07-27

Ir homoseksualas dėvi „Prada“

Tai įrašas apie grožį.

***

Iki bakalaurinio darbo atidavimo liko mažiau nei 12 valandų. O darbo dar likę. Paryčiai.

Naujojoje Vilniaus universiteto bibliotekoje sėdžiu plačiai išsidėliojęs perskaitytą medžiagą, porą straipsnių netgi pasidėjęs ant žemės, greta savęs. Darbingas įkarštis. Barkšt barkšt klavišais.

Prieina nemažai pasidažiusi pusamžė apsauginė ir paprašo susitvarkyti. Paaiškinu jai savo padėties rimtumą: čiustymuisi šįryt laiko neturiu. Be to, biblioteka tuščia, niekam netrukdau.

– Bet šita netvarka negražiai atrodo, – meiliu ramiu balsu taria apsauginė.

Neatremiamai. Keliuos iš savo vietos, greitom padėlioju daiktus.

Iki bakalaurinio darbo atidavimo liko apie tris valandas.

Reikia darbą atspausdinti, įrišti ir priduoti. Skubiai į glėbį surinkęs visus darbinius popiergalius nešu į nedidukę spintelę. Viską sumetu. Jau rakinu dureles, kai prie manęs prieina senyvoka bibliotekos darbuotoja. Maloniai priekaištauja, kad negražiai sudėjau. Spintutė stovi skaityklos kampe, bet durys jos permatomos.

– O kodėl Jums tai rūpi? – klausiu.

Ji paaiškina, kad vėliau už studentų spintelių negražumą velnių ji gauna iš viršininko.

*

Šioji biblioteka (VU MKIC) yra prasta vieta mokytis. Kodėl? Nes bibliotekos kūrėjai užmiršo bibliotekų tikslą: padėti žmonėms dirbti protinį darbą. Vietoje to vaikytasi grožio, prabangos.

Gal bibliotekos architektas negalvojo, jog vidury skaityklos įkaltas liftas skleis triukšmą? Gal negalvojo, kad įspūdingos atviros erdvės leis atsitiktiniams garsams sklist po visas skaityklas išsyk? Ir panašių klausimų – daugybė.

***

Dėl žinių greičio ir gausos nupušęs jaunas žmogus nebeturi laiko ir jėgų aiškintis, kas teisinga, o kas ne. Tiesa yra toje pusėje, kuri atrodo gražiau. Taip atsitiko Garliavos bylos atveju, taip atsitiko protesto prieš Castellucci atveju. Taip atsitiks ir homoseksualų maršo atveju.

Šiai visuomenei negražus yra neteisus.

*

Šiandieninis iškrypėlių maršas Gedimino prospektu neabejotinai bus gražus. Išpuoselėti jų kūnai bus padabinti kokybiškais rūbais, žėruos skoningi aksesuarai, akis džiugins lengvos skrybelaitės. Jų priešininkai tuo tarpu devės apsipukavusius flanelinius marškinius iš skuduryno, bespalves nutrintas kelnes. Policininkų vaikomi priešininkai, aišku, atrodys negražiai.

Bent jau taip mes, rytoj nebūsiantys Vilniuje, viską pamatysime žiniasklaidoje. Tai išvydusi masė iš karto supras, kurią pusę verta palaikyti. Eitynės turi parodyti, kad homoseksualumas yra gražu. O tada „pasiruošusi visuomenė“ homoseksualų „vedyboms“ ir leidimui įsivaikinti pritars savaime, ko ir laukia Lietuvos gėjų generolas.

*

Gimties galios (lytiškumo) tikslas – suvienyti vyrą ir moterį, kad vaikams būtų suteikta ateitis. Tačiau reginio visuomenei tai nesvarbu, kaip nesvarbu ir homoseksualumo sukeliama aukšta ligų ir savižudybės rizika. Kraujuojanti subinė.

Joks argumentas, kad ir koks svarus, nesiskaito, kol neįgauna estetinės išraiškos. Juk dėl to ant cigarečių pakelių ir spausdins smaluotus plaučius, išpuvusius dantis. Kitaip nebesugebama suprasti.

*

Bėgdama nuo tiesos apie gimties galios tikslą visuomenė keičiasi. Du vienas kitą gražiai esą mylintys homoseksualai vertinami geriau nei namuose su dūmais gyvenanti šeima.

Sveiki atvykę į naują pasaulį, kuriame meilės eilėraščius keičia pornografija, kuriame žmoną keičia prostitutė.

***

Yra pagunda manyti, kad uždraudus homoseksualų paradą (ar jį išvaikius) viskas būtų kitaip. Bet tai tik nuodėmių ledkalnio viršūnė.

Lietuvos ateičiai daug svarbesnis klausimas yra toks: ar čia yra pakankamai šeimų, neužnuodytų abortais, kontracepcija, išdavystėmis, skyrybomis, savanaudiškumu ir kitais E621?

Atsitiktinumas, bet šį sekmadienį visuotinėje Bažnyčioje skaitoma Pradžios knygos ištrauka apie tai, kaip Abraomas prašo Viešpaties nesunaikinti Sodomos ir Gomoros už šių miestų sunkias nuodėmes: argumentuoja tuo, kad ten esama teisiųjų, o teisingas Dievas nepadarytų teisaus lygiu nedorėliui. Ir Viešpats išklauso.

Nykstančiai Lietuvai reikalinga revoliucija. O radikaliausi pasaulio istorijos revoliucionieriai yra šventieji. Teisiausi iš teisiųjų. Paprastos ir šventos šeimos yra Lietuvos ateitis. Jų yra, ir bus daugiau. Ir „Taip tešviečia jūsų šviesa žmonių akivaizdoje, kad jie matytų gerus jūsų darbus ir šlovintų jūsų Tėvą danguje“ (Mt 5, 16).

Šventas Kazimierai, melski už mus!

-
Įrašo iliustracijai panaudotas Renė Magrito paveikslas „Įsimylėjeliai“.
43 – paspausk ir pagirk!

Kiti įrašai panašia tema:

Komentarai ( 18 )

  1. http://blogas.ateitis.lt/metinis-adventas-grozio-pergale/

    Tai gerai ar negerai siekti grožio?
    Sakai, “jie” (ak, koks atsiribojimas) viską estetizuoja, bet tokiu atveju, ar eilėraščius keistų pornografija? Ar dailią žmoną namuose keistų sena stora prostitutė su LPL?
    Manau esi neteisus generalizuodamas, kad negražu yra negera. Nemanau, jog daugma žmonių dalyvaujančių šiandienos parade, prisijungtų prie itin gražiai atrodančių heteroseksualų parado.
    Visa šita košė galų gale yra vertybinis ginčas, o ne – kaip tu ar kiti kritikai neretai bando pateikti – estetinis, hedonistinis ar tiesiog atsitiktinis. Jauni žmonės turi laiko aiškintis, kas yra gera, o kas ne. Kai kurie tai daro šią akimirką, žygiuodami Gedimino prospektu.

  2. Neturėjo tai atrodyt kaip liaupsės, Stebėtojau. Tiesiog manau, jog viešosios nuomonės pervarta buvo pasiekta ne per aiškinimąsi, kas toje byloje (ir su visoj istorijoje apskritai) yra teisinga, o per Garliavos gynėjų pavaizdavimą atsilupusiais liurbiais. Bet gerai, kad stebite. Stebėtojai apskritai reikalingi.

    ***
    Atsainokai perverčiau žiniasklaidą šį vakarą. Regis, parade tikrai gražiai viskas vyko. Vienas tik atvejis praslydo: „Akibrokštas: olandas Katedros aikštėje prieš monsinjorą A. Svarinską išsirengė nuogai, „grožybes“ stebėjo ir N. Sadūnaitė, ir R. Kupčinskas“

    http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/akibrokstas-olandas-katedros-aiksteje-pries-monsinjora-a-svarinska-issirenge-nuogai.d?id=61950759

  3. “Jei žmogus yra gėjus, bet ieško Viešpaties, yra geros valios, tai kas aš esu, kad galėčiau jį teisti? Katekizmas sako, kad šitie žmonės neturi būti atstumti. Problema yra ne šios tendencijos turėjimas, bet šių asmenų lobizmas, kaip ir kitų grupių – politikų, masonų, šykštuolių lobizmas” – sako popiežius Pranciškus.

  4. To dar tik tetrūksta, kad Katekizmas išskirtų žmones, kurie „turi būti atstumti“ :D
    Gerai, kad pasakė tai. Tačiau šie sakiniai kol kas tapo viso Pranciškaus popiežiavimo kreiviausiai interpretuotais žodžiais (bent Lietuvoje). Nes daugeliui juos citavusių žurnalistų paskaityt tą patį Katekizmą arba kokį tikslinį dokumentą ( http://www.lcn.lt/b_dokumentai/kiti_dokumentai/pastabos-del-homoseksualiu-asmenu.html#Pabaiga ) yra nepakeliama.

  5. Vienintelis dalykas, kas man čia tikrai negražu – tai autoriaus nesugebėjimas išsakyti savo įžvalgas nevadinant žmonių iškrypėliais ir nekalbant apie kraujuotas subines. Ir skirtingai nuo flanelinių marškinių, šis negražumas apie žmogų pasako gana daug..

  6. Marija, atleisk, kad tavo komentaras tik dabar (po savaitės) pasirodė – brukalų filtras jį iš pradžių nusiuntė į šiukšlinę, matyt, dėl nuorodos, o tą aplanką patikrinu retai.

    Tikrai nepasakyčiau, kad nereikia rūpintis tuo, kas gražu. Kol vieni rūpinos grožiu Gedimino prospekte, mes su šeima rūpinomės grožiu sode, kasėm, lyginom žemę ir sėjom vejos gabaliukus, rengėm naują laužavietę ir t.t. – ir nemanau, kad tai kažkuo blogai.

    Tik klausimas, ar siekiamas grožis nedengia to, kas savo esme yra negražu. Na, žinai gi tą banalią pasakėlę apie Grožio ir Negražumo rūbus.

    Tu teigi, kad eitynėse dalyvauta ne dėl grožio, bet aš ėjusiųjų paskatas dalyvauti tam renginy ir apskritai LGBT gyvenimo būde savo įrašu, rodos, nekalbu. Rašiau tik apie tai, kad tie, kurie žiūrės į einančius, vertins Bažnyčios/tradicinės moralės ir LGBT prarają ne moraliniais, o estetinais standartais. Ir LGBT tą šeštadienį laimės, kaip ir atsitiko.

    Šis estetinis vertinimas panašus į tai, kaip dabar ne itin sąmoningi tikėjime žmonės sprendžia apie save: jei labiau patinka būti gamtoj, ten surandi ramybę – vadinas, esi pagonis; jei labiau patinka bažnyčios, jų architektūra ir istorija, jų tyla ir žvakutės – esi krikščionis. Ir tai vyksta nepaisant to, kad pagonybės ir krikščionybės skirtumai yra visų pirma ne estetiniai.

  7. Dėkoju už pastabą, namų šeimininke.
    Žodžių policininkai, nustatantys, kokius žodžius derama vartoti, o kokių – jau ne, taip pat yra viena iš įrašo temos potemių.

  8. truputį nesuprantu, o kodėl protestuoti prieš gražiai pasipuošusią eiseną reikia eiti su nudyžtais flaneliniais marškiniais, apsmukusiom kelnėm ir neplautais plaukais? Ar netaps pasaulis geresnis, jei mes tapsim gražesni? ar labai neteisus tas Dostojevskis, vildamasis, kad grožis išgelbės pasaulį? ir tas Čechovas, reikalavęs, kad žmoguje viskas turi būti gražu? ir ar tikrai grožis nėra tiesa? galų gale dar mūsų senoliams “gražus elgesys” apėmė vertybiškai kiek daugiau, nei vien “teisingas elgesys”.

    1. Antanai, esu šiuose retoriniuose klausimuose drauge.

      *

      Gėjų eitynių savaitgalį irgi rūpinausi grožiu – sėjau žolę. Po 8 dienų jau išdygę. Nežinau, ar išgelbės pasaulį, bet. Ar gi ne grožis?

  9. O aš tau dėkinga už kategorišką nuomonę. Politkorektiškumo laikais turėti tvirtą, nebūtinai visuotinai priimtiną nuomonę, yra prabangu. Pagarbos taškai keliauja tau!

  10. Kodėl rašai “visuotinėje Bažnyčioje”, o ne “Katalikų”? :) Žinoma, tai tas pats, bet pastebėjau tendenciją vengti to žodžio. O po tuo daug kas slypi. Liūdna.

  11. Homoseksualumas ir savižudybės..? Priespauda ir noras būti kitokiu, negu esi, veda link savižudybės, o ne homoseksualumas..

  12. Grubus straipsnis, kitu zmoniu smerkime Jezaus nematyti. Gerai pasake Julius Sasnauskas, kad Jezus siais laikais eitu pas gejus. O cia teisiat it pats Ponas Dievas. Ir grubiai, nemandagiai, tuo didziuodamasis. Puikybe ir kitu zmoniu teisimas, ne apie tai Naujoji Evangelija kalba. Tad baikit dengtis geriu skleisdamas toki pikti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *