Martynas Pilkis
2012-01-02

2012. Drakonas?

Namai, virtuvė. Sėdžiu, valgau, šnekučiuojuos su tėvais. Televizorius rodo „Panoramą“.

Parodo reportažą apie Lietuvos vėliavos perdavimą Vasario 16-osios gimnazijos mokiniams ir jų direktorei B. Narkevičienei. Jos vyras mokė mane matematikos. Malonu prisiminti.

O tada reportažas apie pagoniškus vadinamųjų Drakono metų džiaugsmelius Klaipėdoje. Pažiūrėt galima nuo aštuntos minutės čia. Ypatingai kviečiu atkreipti dėmesį į Klaipėdos universiteto („universiteto“?) profesoriaus („profesoriaus“?) Rimanto Balsio pasisakymą. Matyt, LRT mano, jog Rytų pagonybės nešimas Lietuvon yra mūsų viešasis interesas.

Labai įdomu, kiek žmonių be karštligiško žiniasklaidos trimitavimo apie Drakono metus iš vis žinotų apie tokį dalyką? Kiek žmonių be (praktiškai visos) žiniasklaidos brukamų horoskopų patys ieškotų būrėjų, astrologų? Taip, tokių būtų. Gi internetas, kelionės ir panašiai. Tačiau tikėtina, jog daug didesnė jų dalis išsamiai išmanytų pagonišką astrologinę sistemą ir sąmoningai suvoktų jai priklausą.

Tokie liaudiškai mužikiški reportažai kaip aptariamasis yra itin bjaurūs. Ir bjaurūs labiau tuo, ko nepasako, nei tuo, ką pasako.

Lietuviškoje (ir apskritai baltiškoje bei slaviškoje) pasaulėjautoje slibinai – savotiškas drakono atitikmuo – nėra geras ir trokštamas ženklas. Jie pikti ir nedraugiški žmonėms. Tai blogio galia.

Toks požiūris yra vyraujantis apskritai šnekant apie drakonus Vakarų civilizacijoje. Kova su juo yra viena esminių legendinio pasakojimo apie Šventąjį Jurgį – antrajį Lietuvos globėją – dalių.

Silenos miestą, Libijoje, terorizavo drakonas. Miesto gyventojai norėdami nuraminti drakoną, atiduodavo jam didžiąją dalį užaugintų gyvulių, vėliau pradėjo aukoti ir žmones. Norėjo paaukoti ir Kleolindą, vietos princesę, bet tuo metu Silenoje pasirodė Šv. Jurgis. Jis nukovė drakoną ir išgelbėjo princesę. Jurgis vedė princesę Kleolindą, o išsilaisvinęs miestas tapo krikščionišku.

Vieni šaltiniai teigia, jog drakonas – tai Šėtonas, princesė – krikščioniškoji bažnyčia, ir todėl Šv. Jurgis gelbėjęs ją nuo velnio. Pagal kitą šaltinį drakonas buvęs Šėtonas, princesė įkūnijusi visos žmonijos kančias, o Šv. Jurgis kaip krikščionis paskleidęs idėją, jog krikščionybė išvaduos žmoniją iš velnio paskleisto blogio.

(Šaltinis)

Kiek žmonių tai žino, apie tai pagalvoja? Būtų įdomu išsiaiškint. Tačiau turbūt nelabai daug.

Skamba kvailokai, bet paskutiniu metu Rytų drakono kaip religinio simbolio įvedimu rimčiausiai užsiminėjo „Dragon Ball“ serialas, kurio siužeto veikimas sukosi aplink mintį, jog atlikus tam tikras užduotis Drakono dievybė prikels mirusius individus. Tai pagoniškos pasaulėjautos animacija, grindžiama religiniais kiniško folkloro pasakojimais. Savu laiku ji turėjo milžinišką įtaką tarp jaunimo; gražus atspindys čia.

Taip taip, aš irgi visa tai žiūrėjau. Ar kam nors iš suaugusių tai rūpėjo? Ne.

Tai – Maskvos miesto herbas su Šv. Jurgiu

Ne, šie metai yra ne ne Drakono metai! Šie metai yra 2012 AD – 2012 Viešpaties metai.

Norėtųsi, jog mažiau žmonių už ausies būtų įtraukiami į kinišką astrologiją. Kalbėkime apie tai su šeimom, draugais ir pažįstamais, kai aplinkoj išgirstam šnekant apie Drakono metus.

Būkime kaip Šv. Jurgis ir negailestingai nusmeikime slibinus bei drakonus su ietimi: nuo dabar visus 2012 metus (ir vėliau, žinoma) neskaitykime horoskopų, nerinkime „drakonų rutulių“, neklausykime būrėjų „patarimų“.

Blogio liks mažiau. ♦

Nuotrauka su debesimi priklauso audreyjm529,
nuotrauka su pažaliavusiu drakonu priklaus eigirdaz.
Maskvos herbas iš Vikipedijos.
0 – paspausk ir pagirk!

Kiti įrašai panašia tema:

Komentarai ( 5 )

  1. Vakarų kultorose drakonas iš ties yra nekokios “reputacijos” simbolis , ir yra pateikiamas neigiamai , tačiau čia kažkaip nepaminėta , kad rytų kultūroje drakonas yra išminties ir tvirtumo simbolis . O šie horoskopiniai metai yra atėję iš rytų kultūros todėl visai natūralu , kad drakonas yra simbolis šioje horoskopinėje sistemoje , juk jis neturi nieko neigiamo . Kad šie pagoniški ritualai ir įvairūs metų susiejimai su tam tikrais gyvūnais yra nelabai gerai sutinku , tačiau ,kad drakonas yra vien tik neigiama mitologinė būtybė kažkap nepaminėta čia .

  2. Tai kiek kultūrų tiek drakono simbolių , tačiau būtent šis jo simbolis ir bruožai atkeliavę iš Rytų kultūros, ne vakarų. Todėl Rytų kultūros reikšmė yra svarbiausia(nors Katalikams ji išvis neturėtų būt svarbi mano nuomone)

Leave a Reply to Anonymus Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *